loading...

یاسا ایجنسی

فرقی نمی کند که از تکنیک های SEO استفاده می کنید یا در لینک های حمایت مالی سرمایه گذاری می کنید. معیارهای خاص برای بهبود عملکرد و موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال شما اساسی است .

به عنوان مثال ، CTR خود را (Click-Through Rate) ، یک شاخص بسیار مهم برای هر استراتژی ، عنوان کنید.

هرچه CTR تبلیغات بیشتر باشد ، از طریق هزینه های پایین تر به رتبه بهتر در جستجوهای ارگانیک ، از مزایای تجارت شما بیشتر می شود .

فرقی نمی کند که از تکنیک های SEO استفاده می کنید یا در لینک های حمایت مالی سرمایه گذاری می کنید. معیارهای خاص برای بهبود عملکرد و موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال شما اساسی است .

به عنوان مثال ، CTR خود را (Click-Through Rate) ، یک شاخص بسیار مهم برای هر استراتژی ، عنوان کنید.

هرچه CTR تبلیغات بیشتر باشد ، از طریق هزینه های پایین تر به رتبه بهتر در جستجوهای ارگانیک ، از مزایای تجارت شما بیشتر می شود .

اما چگونه می توان این متریک را به طور مؤثر رشد کرد؟ برای درک این مقاله به خواندن این مقاله ادامه دهید:

  • CTR چیست؟
  • چگونه CTR را محاسبه کنیم؟
  • CTR برای چیست؟
  • ارتباط بین CTR ، CPC و CPM چیست؟
  • چرا این متریک را ردیابی می کنید؟
  • چگونه می دانم CTR بالا یا پایین است؟
  • چگونه CTR کلمات کلیدی و تبلیغات را افزایش دهیم؟

CTR چیست؟

CTR یک شاخص کلیدی در بازاریابی دیجیتال است و رابطه بین تعداد بازدیدها و تعداد کلیک های یک تبلیغ را نشان می دهد .

در عمل ، این متریک نشان می دهد که یک مبارزات انتخاباتی چقدر موثر است: درصد کاربرانی که بعد از مشاهده آن روی پیوند شما کلیک می کنند.

در نتیجه ، CTR یک معیار مهم برای ارزیابی عملکرد تبلیغات است ، خواه از طریق Google Ads یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی.

نرخ کلیک در نهایت بر هزینه کمپین شما و رتبه بندی صفحه شما در جستجوهای ارگانیک تأثیر می گذارد.

چگونه CTR را محاسبه کنیم؟

اگرچه CTR یک معیار بسیار مهم است ، اما محاسبه آن ساده و سریع است. فقط تعداد دفعات کلیک روی یک تبلیغ را بر اساس تعداد بازدیدهای دریافت شده (همچنین به عنوان برداشت) کلیک کنید. بدین ترتیب:

تعداد کلیک ÷ تعداد بازدیدها = CTR.

مثلا:

اگر کلمه کلیدی شما دارای 60 کلیک و 6000 برداشت باشد ، CTR شما 1٪ خواهد بود.

CTR برای چیست؟

در میان رقابت فزاینده برای توجه و منابع مصرف کننده ، دانستن کارآیی واقعی برنامه بازاریابی شما ضروری است . این شامل همه استراتژی ها و اقدامات اتخاذ شده برای تأثیرگذاری بر کاربر شما می شود. CTR دقیقاً با این هدف خدمت می کند: برای ارزیابی کیفیت کلمات کلیدی شما و به تبع آن تبلیغات شما .

بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری بهتر منابع موجود و مدیریت عملکرد از طریق اقدامات دقیق تر ، حتی با سرمایه گذاری اندک هستید ، نرخ کلیک از طریق منابع اصلی است.

با استفاده از آن ، می توانید با تعیین اینکه کدام کاربر بیشترین توجه کاربران را به خود جلب کرده و با کلیک بر روی یک پیوند ، آنها را موثرتر جلوه دهید.

این متریک به شما امکان می دهد تا بهره وری واقعی استراتژی های خود را درک کنید ، در واقع بهترین روش برای ارزیابی صحیح استفاده از استراتژی شما است.

با این کار ، اقدامی ساده تر می شود که تأثیر بیشتری بر کاربر می گذارد. شما می توانید شناسایی کنید که کدام کمپین ها به بهترین وجه کار می کنند و کدام موارد باید بهبود یابد.

ارتباط بین CTR ، CPC و CPM چیست؟

قبل از اینکه به نحوه نظارت دقیق این متریک بپردازید ، لازم است که رابطه CTR و کلمات مهم دیگر را برای موفقیت استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود درک کنید.

نرخ کلیک به پایان می رسد و مستقیماً به CPC و CPM مربوط می شود.

CPC (هزینه هر کلیک) یکی از رایج ترین طرح های قیمت گذاری تبلیغ در بازار است. در این قالب ، فقط هزینه کلیک های دریافت شده کمپین خود را پرداخت می کنید . به عبارت دیگر ، نماها (برداشت ها) گنجانده نشده است.

در عمل ، فقط برای کاربرانی که به صفحات شما دسترسی دارند با کلیک کردن روی تبلیغات ، هزینه ای دریافت می کنید.

از طرف دیگر ، CPM (هزینه برای هزاران برداشت) فرمی است که هزینه یک کمپین را براساس تعداد بازدیدها (برداشت ها) قیمت گذاری می کند.

برای هر هزار کاربر تحت تأثیر تبلیغات شما - بدون نیاز به کلیک - بدون در نظر گرفتن کارآیی کمپین ، مبلغ تعیین شده ای را پرداخت می کنید.

اما رابطه این دو کلمه اختصاری با CTR چیست؟ نرخ کلیک از طریق مستقیم هر دو مدل قیمت گذاری را تحت تأثیر قرار می دهد . CPM به همان اندازه تحت تأثیر قرار نمی گیرد ، زیرا مهم نیست که چند نفر روی تبلیغ شما کلیک کنند.

با این حال ، CTR برای کسانی که یک مدل CPC را برای قیمت گذاری انتخاب می کنند ، ضروری است. از این گذشته ، هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد ، بازده تبلیغات شما بیشتر می شود.

در نهایت ، این نشان می دهد که آنها برای کاربران مفید هستند. در نتیجه ، CPC ارزان تر می شود و موتورهای جستجو بهتر می دانند پیوند شما برای ارائه چیست.

چرا این متریک را ردیابی می کنید؟

دلایل متنوعی برای پیروی از CTR وجود دارد که تقسیم می شوند تا وقت خود را هدر ندهید و به شما امکان می دهند در بهترین راهها برای افزایش هرچه سریعتر این متریک سرمایه گذاری کنید و بهترین نتیجه را برای تجارت خود تضمین می کنید.

بهبود کیفیت

CTR یکی از عواملی است که باعث ارزیابی رتبه Google Ads Quality می شود ، محاسبه ای که این بستر برای تعیین رتبه هر آگهی انجام می دهد.

برای این کار مباحث دیگری در نظر گرفته شده است ، مانند تجربه کاربر در صفحه فرود و ارتباط محتوا.

با این حال ، مهمترین مؤلفه کیفیت ، بدون شک CTR یک کمپین است.

درصد QS
منبع: Adalysis

گوگل متوجه می شود که یک نرخ کلیک بالا از شاخص های قوی است که محتوای یک تبلیغ در واقع برای کاربران مرتبط است . بنابراین ، CTR بالاتر بر کیفیت و مکان تبلیغی شما تأثیر می گذارد.

کاهش هزینه

CTR بالا به این معنی است که برای دریافت تعداد کلیک های زیاد ، آگهی شما باید بار کمتری ظاهر شود. خبر خوب این دقیقاً همان چیزی است که گوگل ارزش دارد.

از این گذشته ، کمپین شما با توجه به مخاطب هدف دقیق خود ، مرتبط است ، بنابراین کاربران می توانند دقیقاً آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستند ، پیدا کنند.

در پایان ، آگهی شما رتبه بندی مناسبی کسب می کند و میانگین CPC کمپین کاهش می یابد.

رتبه بندی بهتر ارگانیک

برای دستیابی به جایگاه بالاتر در جستجوی ارگانیک ، تاکتیک اصلی استفاده از تکنیک های SEO (بهینه سازی موتور جستجو) است ، درست است؟

CTR بالاتر همچنین رتبه بهتری را نشان می دهد ، زیرا کلیک باعث ایجاد ترافیک برای صفحات شما می شود و این به گوگل نشان می دهد که آن مقصد در واقع مربوط به کاربر است.

افزایش (رایگان) دید در شبکه های اجتماعی

هنگامی که صحبت از تبلیغات رسانه های اجتماعی می شود ، CTR بالاتر نشانگر جذب کاربر زیاد است.

این سکوها علاوه بر کاهش هزینه های تبلیغات ، مزایای دیگری نیز ارائه می دهند: تبلیغات رایگان. هرچه افراد بیشتر روی پست های شما به اشتراک بگذارند و کلیک کنند ، کلیک های آزادتری انجام می شود .

اگر کسی یک نشریاتی را که توسط کسب و کار شما در فیس بوک ایجاد شده است به اشتراک بگذارد ، افراد دیگری تحت تأثیر قرار می گیرند و مهمتر از همه ، شما برای هرگونه تعامل نتیجه ای دریافت نمی کنید. در مورد توییتر هم همینطور است.

افزایش نرخ تبدیل

یکی دیگر از مزایای توجه بیشتر به CTR و اطمینان از رضایت بخش بودن آن ، نرخ تبدیل تبلیغات شما است.

به عنوان مثال ، نمودار زیر رابطه مستقیمی بین دو شاخص را نشان می دهد. بنابراین ، افزایش دو برابری در نرخ کلیک شما می تواند منجر به 50٪ افزایش نرخ تبدیل شود .

کلمه کلیدی ctr
منبع: WordStream

چگونه می دانم CTR بالا یا پایین است؟

در عمل ، هرچه CTR شما بالاتر باشد ، برای تجارت خود بهتر خواهید بود. معمولاً نرخ کلیک 3٪ یا بیشتر رضایت بخش تلقی می شود.

برای ارزیابی اینکه آیا این متریک زیاد یا پایین است ، علاوه بر تجربه خود در تبلیغات ، باید بخش تجاری و عملکرد رقبا را نیز در نظر بگیرید.

مقایسه اصلی برای کلمه کلیدی خاص باید با CTR رقبا باشد.

از این گذشته ، نرخ کلیک کمتر از یک رقیب بدان معنی است که Google صفحه شما را نسبت به سایر شرکت ها کم اهمیت تر می بیند.

بنابراین ، CTR 3٪ - که در شرایط خاص می تواند خوب تلقی شود - اگر در عمل رقیب مستقیم شما نرخ کلیک حدود 5٪ داشته باشد بی فایده است.

بنابراین ، تعیین یک مقدار رضایت بخش مستقیماً به عملکرد کمپین شما در ارتباط با تبلیغات رقبا بستگی دارد .

علاوه بر این ، هنگام بررسی دقیق این متریک ، فراموش نکنید که مدل های کمپین را از هم جدا کنید ، زیرا عملکرد یک آگهی از طریق جستجو ممکن است متفاوت باشد که آیا هدف نمایش بیشتر است یا کلیک بیشتر.

چگونه CTR کلمات کلیدی و تبلیغات را افزایش دهیم؟

برای افزایش هر چه سریعتر CTR و بهبود کارآیی اقدامات بازاریابی شما ، ما چند مرحله مهم را برای بهینه سازی نرخ کلیک کلمات کلیدی و تبلیغات شما جدا کرده ایم.

کلمه کلیدی اصلی را در تبلیغ خود وارد کنید

کلمه کلیدی اصلی گروه تبلیغاتی خود را انتخاب کرده و آن را به طور طبیعی در متن و عناوین خود وارد کنید.

همچنین می توانید از کلمه {keyword: word default} استفاده کنید تا تبلیغات شما به طور خودکار با کلمات کلیدی گروه شما به روز شود.

وقتی این کار را انجام دهید ، تجربه کاربر حتی مثبت تر خواهد بود ، زیرا آنها عبارت دقیقی را که جستجو کرده اند می بینند.

شرایط نامربوط را حذف کنید

داشتن یک کمپین بهینه سازی شده بدون حذف شرایطی که برای تجارت شما بی اهمیت نیست ، بسیار دشوار است.

بی فایده صرف هزینه کردن در تبلیغات است که هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرند.

بنابراین ، لیستی از کلمات منفی را بر اساس اصطلاحات جستجو تهیه کنید که برای سرویس / محصول شما کاربرد ندارد.

همه را در CTA بروید

درگیر کردن تبلیغات فراخوان از عمل (CTA) برای بهبود CTR شما ضروری است . آنچه را که شما از کاربر خود انتظار دارید انجام دهید ، کاملاً روشن کنید.

در عباراتی مانند "اکنون وارد شوید" یا "با ما تماس بگیرید" سرمایه گذاری کنید و صفحه فرود را تهیه کنید که به کاربران اجازه می دهد این عمل را انجام دهند.

از برنامه های افزودنی تبلیغ استفاده کنید

آیا می دانید طیف وسیعی از برنامه های افزودنی در Google Ads وجود دارد که می تواند مطابق هدف کمپین شما استفاده شود؟ این موارد به شما امکان می دهد فضای اضافی را درج کنید تا اطلاعات تماس ، پیوند وب سایت یا آدرس فیزیکی خود را درج کنید.

یک نکته این است که هرگز مخاطب را مستقیماً در متن وارد نکنید. درعوض ، در محرک های ذهنی سرمایه گذاری کنید تا محتوای شما جذاب تر شود.

URL را تنظیم کنید

کاربران اینترنت معمولاً توجه زیادی به URL دارند تا ببینند آدرسی که به شما ارسال می شود عبارت جستجوگر مورد نظر خود را دارد یا خیر.

هر چیز ناآشنا ، آنها به سرعت عقب نشینی می کنند! بنابراین ، سایت + کلمه کلیدی را انتخاب کنید و تست هایی را انجام دهید تا میزان مخاطبانتان شرایط خاص را بپذیرد.

در خرما فصلی سرمایه گذاری کنید

از تاریخ های فصلی که باعث ایجاد مشاغل می شود - روز مادر ، جمعه سیاه و کریسمس استفاده کنید.

این یک روش عالی برای تمرکز بخش مشاغل و افزایش CTR است. تبلیغات خود را زمان بندی کنید تا در آن زمان رتبه خوبی کسب کنید.

همچنین ، از ایجاد تغییرات در تنظیمات مبارزات انتخاباتی خود به صورت روزانه خودداری کنید. برای به دست آوردن مشاهدات عمیق ، حدود 3 روز به آنها اختصاص دهید.

تدوین یک استراتژی کارآمد

یک استراتژی کارآمد منجر به نتایج بهتری می شود. این امر دستیابی به تبلیغات بالاتر را آسان تر می کند.

واقعیت این است که ، بیش از هزینه ، برنامه ریزی خوب باعث افزایش بازده شرکت شما (ROI) می شود . برای انجام این کار ، تمام ایده های خود را روی کاغذ بگذارید و ببینید که آیا ارزش افزایش آژانس دیجیتال با متخصصان آموزش دیده را دارد تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

در بازاریابی دیجیتال مشخص می شود که نظارت دقیق بر معیارهای مختلف برای موفقیت برنامه ریزی شما چه فایده ای دارد.

علاوه بر این که نشان می دهد عملکرد یک کمپین مطابق آنچه انتظار می رود انجام شود ، افزایش CTR از دیگر جنبه های استراتژی شما سود می برد و عملکرد عملکرد خود را بهینه تر می کند.

همانطور که مشاهده کردید ، CTR مستقیماً در رتبه بندی گوگل تأثیر می گذارد. بنابراین ، برای به دست آوردن نتایج بهتر ، مهم است که همه آنچه شما در اینجا آموخته اید را بر روی سایر تکنیک های سئو اعمال کنید. برای شناخت بهتر آنها ، راهنمای کامل سئو ما را بارگیری کنید!

یاسا بازدید : 313 پنجشنبه 6 شهريور 1399 زمان : 1:52
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 272
  • بازدید کلی : 10426
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی